? ??????????????Dark Tree? ????? ?? ???Rating: 4.3 (23 Ratings)??1439 Grabs Today. 25523 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Future Stars Will Be Dim? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??1389 Grabs Today. 9616 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, March 29, 2010

Petua Cantik

Nak tahu petua bagi menambahkankecantikan diri anda wahai kaum wanita.Cuba lihat panduan di bawah ini :Petua menjadi lebih cantik dan menarik :-• Jadikanlah Ghadhdul Bashar(menundukkan pandangan) sebagai “hiasanmata” anda, nescaya akan semakin beningdan jernih.• Oleskan “lipstik kejujuran” padabibir anda, nescaya akan semakin manis.• Gunakanlah “pemerah pipi” anda dengankosmetik yang terbuat dari rasa maluyang dibuat dari salon Iman.• Pakailah “sabun Istighfar” yangmenghilangkan semua dosa dan kesalahanyang anda lakukan.• Rawatlah rambut anda dengan“Selendang Islami” yang akanmenghilangkan kelemumur pandangan lelakiyang merbahayakan.• Hiasilah kedua tangan anda dengangelang Tawadhu’ dan jari-jari andadengan cincin Ukhuwwah.• Sebaik-baiknya kalung anda adalahkalung “kesucian”.• Bedakilah wajah anda dengan “airWudhu” nescaya akan bercahaya di akhirat.
Di mana cantiknya seorang muslimah?
Mungkin pada sepasang matanya yanghening yang selalu menjeling tajam atauyang kadang kala malu-malu memberikankerlingan manja. Boleh jadi padabibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkansenyuman manis, atau yang sekali-sekalamemberikan kucupan mesra di dahi umijuga, ayah, suami dan pipi munggilanak-anak.Atau mungkin juga pada hilai tawanyayang gemersik dan suara manjanya yangboleh melembut sekaligus melembutkanperasaan. Sejuta perkataan belum cukupuntuk menceritakan kecantikan perempuan.Sejuta malah berjuta-juta kali gandaperkataan pun masih belum cukup untukmendefinisikan tentang keindahan perempuan.
Kaum wanita harus menyatakan kesyukurankehadrat Ilahi kerana menjadikan danmemberikan keindahan-keindahan itu.Namun, betapa pun dijaga, dipelihara,dibelai dan ditatap dihadapancermin saban waktu, tiba masanyasegalanya akan pergi jua. Wajah akansuram, mata akan kelam.
Satu sahaja yang tidak akan dimamahusia, sifat kewanitaan yang dipupukdengan iman dan ibadah.
Moga-moga ianya menjadi panduan daniktibar kepada semua muslimat .InsyaAllah

0 comments:

Sisipan Dariku

Sisipan Dariku
inilah Fish Killed yang telah mencurahkan air sebanyak 1 tan dari mulutnya ke atas kami..Sakit!!

kalau boleh,saya nak naik benda ni jugak!!